1 MAJ

"Maj maj måne jag kan lura dig till Skåne..."

HEJ! :))

För att få allt överstökat om min helg och så, så berättar jag allt rakt på sak!

lördag
Vi tog tåget till Stockholm och flyttade in på vårat hotell. Sen gick vi ut på stan och jaa.. shoppade ganska mkt! Iaf jag! Jag ska visa er allt jag köpt antagligen imorgon eller senare idaaag! :D Efter det gick vi på en restaurang som heter Bara Vi. Den var jättemysig! Efter det så gick vi till musikalen(som var just därför vi skulle till Sthlm) Jesus Christ Superstar med Ola Salo i huvudroll. Det var lixom rock variant av Jesus tid innan han korsfästes. Den var väldigt bra men man måste nog ha läst, hört berättelsen från bibeln för att fatta vad som händer!

söndag
Vi gick ut på stan idag med men först så promenerade vi genom gamla stan till "Fotografiska museet". Just nu pågår en superbra utställning av någon Helena. Ni måste gå dit om ni är intresserade av foto eller Photoshop! Efter det shoppade vi lite mer, men inte så mkt ^^ På kvällen gick vi på någon Italiensk restaurang i Gamla stan! Jag åt Pasta Bolognese vilket var supergott!

måndag
Denna dagen hade vi inget planerat mer än att åka hem, men som ni vet så händer det alltid något kul ändå!

Vi gick ut till Biblioteksgatan och kollade lite på de dyrare affärerna. Vi fikade på Wienerkonditoriet. Efter det gick vi till något torg i närheten av Dramaten. Vi satt där i någon minut innan vi hörde musik från ja.. något! Vi gick till vägen och där kom det massor av hästar och typ ja personer som spelade, typ ja som hör t slottet elr vad man säger. De hästarna och alla var på väg till slottet så vi "jagade" följde efter hästarna för att kanske kunna se kungen. >För han fyllde ju år igår! Så vi klämde oss in och ja vi tyckte att vi såg Daniel skymta på balkongen, och så var det! Vi stod väldigt på sidan och sedan gick vi så att vi var rakt framifrån balkongen där Victoria, Silvia och Daniel stod och vinkade åt oss! På backen neranför slottet stod självaste Karl 16:e Gustav och tog emot blommor av massa barn, bakom honom stod Carl Philip.

Det var ascoolt och jag är så arg att just då , lämnade jag kameran på hotellrummet! jaja

sen tog vi tåget hem och ja sen firade vi valborg igårkväll haha :) inga bilder änsålänge,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

L A

Blogg om mode, foto och vardag

RSS 2.0